8.07.2021

Innan jag ångrar mig / 趁我還沒後悔


藝人:Klockrent! / 一針見血!
譯者:Daria

Jag sitter kvar på vad du vill.
Försöker hålla takten
Till våran sång, 2012,
Somebody that I used to know.
(我還坐守你的想望。
試著去跟上那首
我們的歌,2012,
Somebody that I used to know。)

Jag saknar dem,
Alla dagar som
Du rökte Prince på min balkong.
(無盡向念
那些你在我
陽臺上抽菸的日子。)

Dum är du
Och dum är jag.
Det räcker med två för att falla tillbaks.
(你好傻,
我也好傻。
只需兩人便足以墜回情網。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Kan inte fatta alla dagar
Vi vart med varandra,
Som nu ska kastas bort
För att du vart med nån annan.
(我無法理解我們陪伴
彼此的每一天,
此後都不重要,
只因你身邊有了他。)

Vi satt på bänken i Rom.
Ända tills flaskan var tom.
Trodde vi spelade ett spel
Med bara öppna kort.
(在羅馬的長椅上,
坐到酒瓶見了底。
以為我們在賭桌上
玩不蓋排的局。)

De säger
Ta dagarna som de kommer.
Jag tog mina dagar,
Men de dagarna blev till ångest.
(他們說,
日子過了就好了。
我的日子過了,
但那些日子成了焦慮。)

Jag satt vaken hela natten
Och tänkte på den där gången,
Den gången jag fucka upp
På titeln till sången, hej.
(而我徹夜無法入眠,
腦中只想著那一次,
那一次我搞砸了
一首歌的取名,嘿。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Innan jag ångrar mig.
(趁我還沒後悔。)

Innan jag ångrar mig.
(趁我還沒後悔。)

Finns inget att tänka på
Som kommer läka mina sår.
Två betongblock i marken
Medan alla andra går.
(沒有什麼好想的,
反正療不了我的傷。
兩塊水泥佇立著,
其他人川流不息。)

Nu blickar vi framåt,
Finns inge mera du och jag.
Några år fram i tiden,
Vi kanske pratar ut en dag.
(讓我們向前看,
再也不會有你和我。
或許在幾年以後,
我們某一天會講開。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Jag kan inte se på dig,
Jag kan inte va med dig just nu.
Dra innan jag ångrar mig,
Innan jag ångra mig.
(我沒辦法看著你,
我沒辦法待在你身邊。
快走,趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔。)

Innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig,
Innan jag ångrar mig...
(趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔,
趁我還沒後悔……)

沒有留言:

張貼留言