10.09.2021

Kärleksvisan / 情歌


藝人:Sarah Dawn Finer / 莎拉‧道恩‧菲納
譯者:Daria

Var inte rädd.
Jag går bredvid dig.
Kom ta min hand.
Jag håller i dig.
(不要害怕,
我在你身邊。
來牽我手,
我緊緊握住。)

Här i min famn
Kan du våga tro.
Sänk dina murar.
Jag ger dig ro.
(在我懷中
能放心信我。
降下你牆垣,
給你平靜。)

För att jag älskar dig
Så som du är,
Och jag vill ge dig allting jag har.
(因為我深愛你,
真實的你,
而我願給你我的一切。)

Och låt mig få bära dig
När du är svag,
För du betyder allting för mig.
(就讓我接住你,
在你脆弱時,
因為你就是我的一切。)

Va inte rädd.
Jag går bredvid dig.
(不要害怕,
我在你身邊。)

Nu är jag din,
Och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar,
För här vill jag stanna.
(我屬於你,
終於又能呼吸。
我會留下,
因我願陪伴你。)

Se på oss nu.
Livet är vårt.
Se du den framtid
Som vi, vi kommer få?
(看看我們,
坐擁生命。
你可看得見
你與我的未來?)

För att jag älskar dig
Så som du är,
Och jag vill ge dig allting jag har.
(因為我深愛你,
真實的你,
而我願給你我的一切。)

Och låt mig få bära dig
När du är svag,
För du betyder allting för mig.
(就讓我接住你,
在你脆弱時,
因為你就是我的一切。)

Ja, jag ska älska dig
Så som du är,
Och jag vill ge dig allting jag har.
(我將會深愛你,
真實的你,
而我願給你我的一切。)

Så låt mig få bära mig
När hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
(就讓我接住自己,
當希望渺茫。
你就是我的一切。)

Va inte rädd.
Jag står bredvid dig,
För du betyder allt för mig.
(不要害怕,
我在你身邊。
因你就是我的一切。)

沒有留言:

張貼留言