12.19.2019

Jag skiter i om du svarar / 才懶得鳥你回不回


藝人:André Zuniga / 安德烈‧祖尼加
譯者:Daria

Vi är på berget, vid vattnet,
Vid skogen, vid tältet.
Vi sjunger klassiskt
Och sitter runt elden.
(我們在山上、在水邊、
森林裡、帳篷裡。
唱經典歌曲
並圍在營火旁。)

Bara chillar på kvällen, men
Ingenting kan bli bättre än såhär.
Vi tar en bil in till staden.
Alla är med som har hängt hela dagen.
(只是輕鬆的夜,但
任何事都不能比這更好。
我們開車去市中心,
共度一整天的大家都去了。)

Bra känsla på kvällen, men
Ingenting spelar nån roll nu.
(感覺很好的夜,但
任何事都無關緊要。)

När jag står här,
Så känns det som nån fattas,
För du skulle stå där som vi sa.
(當我在此,
感覺像少了個人,
因為你也應該在這裡。)

Jag skiter i om du svarar,
För allting som du sa var bara lögner.
Jag bryr mig inte nåt mer.
(才懶得鳥你回不回,
因你說的一切都只是謊言。
我都不再在乎了。)

Men om du skulle svara,
Vill jag att du ska stå här bredvid mig.
Jag står för det jag sa dig.
(但倘若你回應了,
我希望你能站在我身邊。
我在這一如承諾。)

Vi är på stranden, vid piren,
I solen, vid fältet.
Vi snackar minnen
Och smultronställen.
(我們在沙灘、在碼頭、
陽光下、草原上。
談論著回憶
與秘密基地。)

Lägger planer för kvällen, men
Ingenting kan bli fel när det känns såhär.
En promenad in till parken
Och våra skuggor är långa längs marken.
(列出夜晚的計畫,但
任何事都不會在此時出錯。
一場公園裡的漫步
而我們的影子長長拖在地。)

Och vi knäpper en kall, men
Ingenting spelar nån roll nu.
(我們開了啤酒,但
任何事都無關緊要。)

När jag står här,
Så känns det som nån fattas,
För du skulle stå där som vi sa.
(當我在此,
感覺像少了個人,
因為你也應該在這裡。)

Jag skiter i om du svarar,
För allting som du sa var bara lögner.
Jag bryr mig inte nåt mer.
(才懶得鳥你回不回,
因你說的一切都只是謊言。
我都不再在乎了。)

Men om du skulle svara,
Vill jag att du ska stå här bredvid mig.
Jag står för det jag sa dig.
(但倘若你回應了,
我希望你能站在我身邊。
我在這一如承諾。)

Jag står för det jag sa dig.
Jag står för det jag sa.
(我在這一如承諾,
在這一如承諾。)

Tiden är snart förbi oss.
Det var inte så
Som vi sa som vi gör nu.
(時間會棄我們去。
過去並非如
我們所做與所為。)

Vi skulle stå tillsammans
Och inte vara nån annans.
Det var nog ingens fel,
Men bli snälla låt den gå.
(我們該肩並著肩
並且不屬於其他人。
這不是誰的錯,
就也別緊咬不放。)

Jag skiter i om du svarar,
För allting som du sa var bara lögner.
Jag bryr mig inte nåt mer.
(才懶得鳥你回不回,
因你說的一切都只是謊言。
我都不再在乎了。)

Jag skiter i om du svarar,
För allting som du sa var bara lögner.
Jag bryr mig inte nåt mer.
(才懶得鳥你回不回,
因你說的一切都只是謊言。
我都不再在乎了。)

Men om du skulle svara,
Vill jag att du ska stå här bredvid mig.
Jag står för det jag sa dig.
(但倘若你回應了,
我希望你能站在我身邊。
我在這一如承諾。)

Jag skiter i om du svarar,
För allting som du sa var bara lögner.
Jag bryr mig inte nåt mer.
(才懶得鳥你回不回,
因你說的一切都只是謊言。
我都不再在乎了。)

Men om du skulle svara,
Vill jag att du ska stå här bredvid mig.
Jag står för det jag sa dig.
(但倘若你回應了,
我希望你能站在我身邊。
我在這一如承諾。)

沒有留言:

張貼留言