9.19.2020

Tunga moln / 愁雲密布


藝人:Oskar Linnros / 奧斯卡‧林洛斯
譯者:Daria

Du var allt jag ville ha,
Men du gick härifrån.
Tom kalenders sommar
Och de tunga molnen går.
(妳是我所有渴望,
但妳離開了我。
盛夏毫無規劃
而愁雲陣陣飄過。)

Fast jag skrikit sönder rösten
Har jag aldrig sagt det som det är.
Det finns inget solsken
När du gått iväg.
(就算我喊破了喉嚨,
也從來沒有說出事實。
若妳不在身邊
就沒有陽光。)

Jag kan inte andas.
Luften är kvav ikväll.
Kan inte andas.
Ta mig tillbaks igen.
(我沒辦法呼吸,
今夜空氣窒悶。
沒辦法呼吸,
快回到我身邊。)

Ligger här i blixtarnas sken,
Och räknar på hur långt bort de är.
Tunga moln.
Tunga moln.
(仰臥在閃電光芒下,
並計算它們離我多遠。
愁雲密布、
愁雲密布。)

Jag har sökt dig i varenda en
Sen du försvann.
En är nån du känner,
Men hon kändes inte alls.
(妳消失後我在所有人
中尋覓妳。
妳對她不陌生,
但是她默默無名。)

Du lämna inga tvivel
Och det tänker inte heller jag.
Det finns ingen kärlek kvar
I hjärtat utav stan...
(妳不留一絲餘地,
我也不覺有轉圜可能。
離去的心靈沒有
任何愛意留下……)

Jag kan inte andas.
Luften är kvav ikväll.
Kan inte andas.
Ta mig tillbaks igen.
(我沒辦法呼吸,
今夜空氣窒悶。
沒辦法呼吸,
快回到我身邊。)

Ligger här i blixtarnas sken.
Räknar på hur långt bort du är.
Tunga moln.
Tunga moln.
(仰臥在閃電光芒下,
計算它們離我多遠。
愁雲密布、
愁雲密布。)

Tunga moln.
Tunga moln.
(愁雲密布、
愁雲密布。)

沒有留言:

張貼留言