6.26.2021

Bedövning / 麻醉


藝人:Victor Leksell / 維克多‧列克謝爾
譯者:Daria

Du vet allting om mig:
Mina drömmar och mål,
Mina djupaste sår.
(你知道我一切:
我的夢想、目標,
我最深的傷痛。)

Men jag vet inget om dig.
Det har gått flera år.
Kan du få mig förstå,
(我對你一無所知。
過了這麼多年,
能否讓我明瞭,)

Vad du behöver,
När du kommer över.
Jag ger ju mitt allt till dig,
Så säg mig vad gör vi?
(你需要什麼,
當你在我身邊。
我都給了你一切,
告訴我怎麼做?)

Jag fann ingen väg ut.
När ska det ta slut?
Det jag trodde var kärlek,
Visa sig va bedövning.
(我找不到出路,
何時能結束?
那我以為是愛的,
似乎就只是麻醉。)

Jag vet att det gör ont,
Men vi gör det ändå.
Vi gör samma saker som vi gjort.
(我知道會很痛,
但仍然這麼做。
我們重蹈過往的覆轍。)

Jag vet att det blir svårt,
Men jag faller ändå
Tillbaka till saker som vi gjort.
(我知道會很難,
但仍然暈了船,
回去重蹈過往的覆轍。)

Jag vet att det gör ont,
Men vi gör det ändå.
Vi gör samma saker som vi gjort.
(我知道會很痛,
但仍然這麼做。
我們重蹈過往的覆轍。)

Jag vet att det blir svårt,
Men jag faller ändå
Tillbaka till saker som vi gjort.
(我知道會很難,
但仍然暈了船,
回去重蹈過往的覆轍。)

Vi kan träffas ibland,
Men vi lovar varann
Inte prata om han.
(我們偶爾碰面,
但我們說好了
都不要提到他。)

Jag vill säga förlåt,
Men jag vet det blir svårt,
När du får mig förstå,
(我想求你原諒,
但我知道很難,
當你讓我明白,)

Vad du behöver,
När du kommer över.
Jag ger ju mitt allt till dig,
Så säg mig vad gör vi?
(你需要什麼,
當你在我身邊。
我都給了你一切,
告訴我怎麼做?)

Jag fann ingen väg ut.
När ska det ta slut?
Det jag trodde var kärlek,
Visa sig va bedövning.
(我找不到出路,
何時能結束?
那我以為是愛的,
似乎就只是麻醉。)

Jag vet att det gör ont,
Men vi gör det ändå.
Vi gör samma saker som vi gjort.
(我知道會很痛,
但仍然這麼做。
我們重蹈過往的覆轍。)

Jag vet att det blir svårt,
Men jag faller ändå
Tillbaka till saker som vi gjort.
(我知道會很難,
但仍然暈了船,
回去重蹈過往的覆轍。)

Det gör så jävla ont.
(這真他媽的痛。)

Det gör så jävla ont.
(這真他媽的痛。)

Jag vill va mer än ett plåster för dig,
Nån som du lutar dig mot.
Men jag har förstått att jag aldrig blir mer
Än nån som bedövar ditt ont.
(我不想只做你的 OK 繃,
而是你依靠的人。
但我已明瞭我永遠只能做
麻醉你心痛的人。)

Jag vet att det gör ont,
Men vi gör det ändå.
Vi gör samma saker som vi gjort.
(我知道會很痛,
但仍然這麼做。
我們重蹈過往的覆轍。)

Jag vet att det blir svårt,
Men jag faller ändå
Tillbaka till saker som vi gjort.
(我知道會很難,
但仍然暈了船,
回去重蹈過往的覆轍。)

Det gör så jävla ont.
(這真他媽的痛。)

沒有留言:

張貼留言